
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Zespół Szkół Ponadpodstawowych im. ks. Janusza St. Pasierba Rynek 26, 33-240 Żabno tel. 14 645-61-87 zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony http://www.zspzabno.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Wykonawca strony internetowej oświadcza, że strona internetowa została przygotowana w oparciu o wymagania prawne i informatyczne na dzień oddania strony do użytku, tj. 31.07.2025 r.
Ponadto oświadcza, że dostępność strony będzie monitorowana przez okres udzielonej na stronę internetową gwarancji i okres wsparcia technicznego.
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
- Zamieszczone na stronie podmiotowej BIP informacje publiczne, w postaci artykułów lub załączników, nie są dostępne cyfrowo w całości: zostały opublikowane przed 2018-09-23r.;.
- Zamieszczone na stronie podmiotowej BIP informacje publiczne w postaci załączników są w formie skanów (z uwagi na charakter informacji publicznej). Brak jest alternatywnych sposobów dostępu.
Skróty klawiaturowe
- Strony podmiotowe w ramach Regionalnego Systemu BIP w Małopolsce posiadają następujące ułatwienia: • podwyższony kontrast (czarne tło, żółte litery) • możliwość powiększenia wielkości liter na stronie • możliwość zwiększenia interlinii oraz odstępów pomiędzy literami • mapa strony (dostępna pod adresem: https://zspzabno.pl/mapa-strony/) • focus wokół elementów nawigacyjnych.
- Na każdej stronie i podstronie www.zspzabno.pl umieszczono dodatkowy przycisk, po wywołaniu którego można ustawić dodatkowe parametry ułatwiające dostęp do treści. Przycisk znajduje się w górnym prawym rogu.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Dyrektor Zespołu Szkół Ponadpodstawowych im. ks. Janusza St. Pasierba w Żabnie – mejlowo agatarn@zspzabno.pl lub telefonicznie 14 645-61-87.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Dyrektor Zespołu Szkół Ponadpodstawowych im. ks. Janusza St. Pasierba w Żabnie,
- Adres: Rynek 26, 33-240 Żabno,
- mejl: agatarn@zspzabno.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Adres strony internetowej, na której znajduje się opis dostępności architektonicznej:
www.zspzabno.pl/deklaracja-dostepnosci/#a11y-architektura
Budynek Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Żabnie
Budynek szkoły jest częściowo przystosowany dla osób niepełnosprawnych (nie posiada wind ani toalet dla osób
niepełnosprawnych).
Otoczenie szkoły
• budynek Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Żabnie zlokalizowany jest centrum miasta w pobliżu przystanku
autobusowego (odległość od budynku ok. 50 m);
• obok budynku szkoły znajduje się parking oraz wyznaczone miejsce dla osoby niepełnosprawnej;
• teren wokół budynku jest utwardzony i ma gładką powierzchnię, dostosowaną do poruszania się na wózkach, pozbawioną
krawężników i progów;
• do szkoły prowadzi chodnik;
• bramka wejściowa na teren szkoły jest odpowiedniej szerokości.
Wejście do budynku
• główne wejście jest łatwe do odnalezienia – dobrze oznakowane i oświetlone. Boczne wejście posiada rampę
umożliwiająca wjazd osobie poruszającej się na wózku inwalidzkim;
• drzwi wejściowe do szkoły są przeszklone, dwuskrzydłowe, o odpowiedniej szerokości. W drzwiach wejściowych jest próg
do 2 cm wysokości.
• wejście do budynku oraz przemieszczanie się po salach parteru umożliwiają dwuskrzydłowe drzwi;
• użytkownikom zapewnia się informację na temat rozkładu budynku (plan ewakuacyjny na każdym poziomie obiektu na
środku ciągu komunikacyjnego).
• do szkoły może wejść osoba z psem asystującym i psem przewodnikiem.
• w szkole nie ma możliwości skorzystania z tłumacza migowego.
Schody
• pierwszy i ostatni stopień schodów jest oznaczony jaskrawą farbą kontrastującą z kolorem posadzki na powierzchni
poziomej stopnia;
• na schodach wewnętrznych i korytarzach jest powierzchnia antypoślizgowa o zróżnicowanej fakturze i kolorystyce;
• przy schodach są poręcze z jednej strony na odpowiedniej wysokości.
Ciągi komunikacyjne
• korytarze są szerokie i jasne. Ciągi piesze zapewniają bezpieczeństwo i komfort użytkowników;
• zapewniony jest kontrast pomiędzy całością ścian a podłogą;
• powierzchnie ścian są pomalowane matowymi farbami o ciepłych i stonowanych barwach.
Drzwi wewnętrzne
• drzwi wewnętrzne są dwuskrzydłowe. Szerokość światła drzwi nie mniejsza niż 90 cm;
• klamki znajdują się na wysokości 120 cm;
• ościeżnice drzwi są oznakowane za pomocą kontrastowych pasów o barwie pomarańczowej.
Detale użytkowe
• ergonomiczne detale użytkowe (klamki drzwiowe i okienne, włączniki światła) są obsługiwane jedną ręką i nie wymagają ruchu obrotowego nadgarstkiem, mocnego chwytania i ściskania; gwarantują, że każdy może ich użyć bez wymagania pełnej sprawności manualnej czy dużej siły.
Sale szkolne
• wielkość sal na parterze umożliwia poruszanie się uczniom lub innym osobom na wózkach inwalidzkich i ze sprzętem ortopedycznym. Przestrzenie manewrowe o wymiarach 150 cm x 150 cm, pozwalają na obrócenie wózka inwalidzkiego o 180 stopni;
• oświetlenie w salach jest odpowiednie, światło dzienne jest kontrolowane poprzez możliwość zasłonięcia okien.
Oświetlenie elektryczne jest łagodne, nieoślepiające, nie migocze i nie generuje niepożądanego hałasu;
• sale są wyposażone w stoliki i osobne siedziska oraz stoliki umożliwiające podjechanie wózkiem. Istnieje możliwość dla osoby poruszającej się na wózku zapewnienie przestrzeni na nogi o wysokości minimum 70 cm, szerokości minimum 75 cm i głębokości minimum 40 cm. Stoły i ławki nie mają zaokrąglonych narożników. Kolory blatów zapewniają odpowiedni kontrast wizualny z otoczeniem, są jednobarwne;
• meble są umocowane w sposób pozwalający na ich łatwy demontaż. Liczba mebli stacjonarnych jest minimalizowana, dzięki czemu pracownicy w razie potrzeby mogą łatwo przeorganizować przestrzeń i dostosować wnętrze do zróżnicowanych potrzeb uczniów i rodzaju prowadzonych zajęć. Jednocześnie meble i urządzenia są stabilne, aby zredukować ryzyko ich przypadkowego przemieszczenia czy przewrócenia się;
• w salach jest łatwy i wygodny dostęp do specjalistycznych zasobów TIK, rzeczy osobistych, pomocy i sprzętu do poruszania się;
• tablica i miejsce ekspozycji dekoracji są dobrze widoczne z każdego miejsca sali. Tablice nie odbijają światła;
• nasza szkoła zapewnia komfort cieplny, szczególnie dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej lub osób, które nie potrafią wyrazić swoich potrzeb, minimalizuje hałas w tle.
Sekretariat
• znajduje się na parterze. Do sekretariatu prowadzi szeroki i jasny korytarz. Drzwi są o szerokości umożliwiającej
poruszanie się osobom z niepełnosprawnością. Oświetlenie sekretariatu jest odpowiednie, pętla indukcyjna (przenośna)
umożliwia prawidłowy kontakt z osobą niesłyszącą;
• szkoła posiada udźwiękowiony sprzęt komputerowy;
• istnieje możliwość dostępności materiałów bieżących (lekcji, opracowań) w postaci elektronicznej.
Biblioteka
• przestrzeń biblioteczna jest dostępna dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim, częściowo umożliwia samodzielne wyszukiwanie książek;
• biblioteka jest wyposażona w sprzęt pozwalający na przetwarzanie materiałów drukowanych do postaci elektronicznej, książki dostępne również w formacie e-booka.
Hala Sportowa ZSP
Usytuowanie:
budynek hali sportowej jest usytuowany ok. 200 m od szkoły. W odległości ok. 100 metrów od wejścia głównego do hali sportowej znajduje się przystanek autobusowy.
Opis dostępności wejścia:
• do budynku prowadzi główne wejście. Posiada ono szerokie przeszklone drzwi przystosowane dla osób niepełnosprawnych, próg – 2,5 cm.
• użytkownikom zapewnia się informację na temat rozkładu budynku (plan ewakuacyjny na ścianie, przy wejściu do budynku).
Opis dostępności parkingu:
Hala sportowa posiada parking ogólnodostępny, który znajduje się przed budynkiem. Jedno miejsce oznaczone jest dla osób niepełnosprawnych.
Opis dostępności toalet:
Budynek posiada toaletę przystosowaną dla osób niepełnosprawnych.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Tablice informacyjne/ oznaczenia• tablice informacyjne w szkole są czytelne. Piętra oraz sale 104 i 110 – oznakowane są alfabetem Braillea;
• numeracje i opisy pomieszczeń są czytelne wzrokowo.
• informacja nt rozkładu budynku szkoły (plan ewakuacyjny znajduje sie na każdym poziomie obiektu na środku ciągu komunikacyjnego).
• informacja nt rozkładu budynku hali sportowej znajduje się na ścianie przy wejściu budynku
Dodatkowe informacje
W bieżącym roku kalendarzowym zaplanowano pełne dostosowanie budynku szkoły dla osób z
niepełnosprawnościami.
- Jak wnioskować o tłumacza polskiego języka migowego: brak
- Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR): brak
- Informacja o naszej działalności w języku migowym (PJM): brak
- Aktualny raport z zapewnienia dostępności: brak